soap # 39。。。 積雪草芝麻紅棕皂(Repairment - Cetella asiatica)。。。 

 soap #39-1  。

↓ 本次的大將,紅棕櫚油及積雪草浸泡芝麻油,塞得滿滿滿~ XD

soap #39-2  

↓ 濾過的渣,不知道為什麼,我一直想到酥炸九層塔,看起來很好吃的fu~~ 

soap #39-3    

Ingredients:Palm Kernel Oil, Red Palm Oil, Sesame Oil (infused with Cetella asiatica), Camelina Oil, Ostrich Oil,  NaOH(Sodium Hydroxide / Lye), Hinoki (Taiwan cypress) Hydrosol

Additives:Honey 

Scent:Natural scent from Hinoki hydrosol and infused oil

Manufacture date:4 July, 2012

分隔線-一顆樹

I've been planned this recipe for months. This is for sensitive skin especially for whom have oily skins and needed to be fixed or repaired.

All the oils should be considered for causing irritation or not.

I used palm kernel oil instead of cocount oil for its less irritation and more mild. Red palm oil  is extracted from the pulp of its fruit. It is called red palm oil because of its natural reddish hue, due to the high amount of carotenes it possesses. so there is no reason to use regular palm oil instead of red palm oil.

As you can see above, I made the sesame oil infused with Cetella asiatica myself. The most common use of Centella asiatica is for skin repair and renewal. Sesame oil contains 85% unsaturated and 15% saturated fatty acids and is light, not greasy, just fits the oil skin. There is another kind of sesame oil with heavy-scented brown oil from the cooked seed, so I pass it.

Camelina oil and olive oil like twins in everywhere but camelina oil is less sticky than olive oil.

Red palm oil and sesame oil (infused with Cetella asiatica) occupied over 60% of this receipe.

Read more:

Benefits of Centella Asiatica

Ostrich Oil as Both a Medicinal Treatment and a Beauty Product 

分隔線-一顆樹    

為了這款皂,真的就潦下去了~

初步設定是給中油性問題肌膚使用,因為目標明確,所以油品一律改成溫和不刺激、兼具修復效果的油。

用溫和的棕櫚核油代替椰子油;用紅棕櫚油代替一般棕櫚油,因為紅棕櫚油含有天然胡蘿蔔素,有很讚的修復效果;用積雪草(又名雷公根)浸泡芝麻油,功效自行咕狗,總之也是高成本秘密好物來著~;山茶花油取代橄欖油,油質比較不黏膩;鴕鳥油提供滋潤度。

從以前就一直很想做一款給問題肌膚的皂,於是我又陸陸續續添購了一些油,為的就是這一刻!

這次的皂,在無添加精油的情況下,成本又給我創新高了!因為嬌弱敏感皮膚(是滴,本人肌膚很難搞)用的油都很貴咩,那不如就一網打盡好了,我也是百般不願意~ 但,既然配方都開出來了,就只能捨得了~ (心在滴血 XD)

應該沒有人會用芝麻油(不是黑麻油喔)來當打皂專用的浸泡油吧,粉傷本~

油品的選擇就是找溫和兼具療效的,所以...就這樣...反正做都已經做了~

喔~ 紅棕櫚油及積雪草浸泡芝麻油,佔油品總比例超過60%喔!!

-----

脫模後清洗打皂器具,泡泡好柔細喔~ 我萬分期待熟成之後的洗感!!!!!!!!

2013.2.16 補充:

這塊皂真的沒有辜負我的期望,泡沫超級柔細的,而且起泡力也不錯,我偷懶拿這皂來洗頭,很OK喔,山茶花油並不黏膩,所以油性頭皮的我洗完沒有變泡麵頭 XDD

剛下水洗時,我一直聞到甜甜的香氣,我以為我有加了甜橙精油,心中正疑惑甜橙香氣怎能如此持久(甜橙精油屬於高音油,香氣非常不持久),後來回頭翻筆記,發現這塊皂根本沒有添加精油或香精,仔細一看,原來兇手就是蜂蜜,我蜂蜜的量沒有加很多,卻一直聞到甜甜的味道,這只能說,那家有得過全國金牌獎的龍眼蜂蜜,是貨真價實的好物!

寫完心得,有種衝動想再打一鍋同樣的配方,真的很好洗喔^^,但是山茶花油被我揮霍光了 XDDD

arrow
arrow
    全站熱搜

    ciaobella 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()