soap # 47。。。 月見修復乳皂( Evening Primrose Soap)。。。   

soap #47     

Ingredients:
Palm Kernel Oil, Palm Oil, Olive Oil, Almond Sweet Oil (infused with Rosemary), Sesame Oil (infused with Cetella asiatica), Macadamia nut oil, Shea Butter, Evening Primrose Oil, NaOH(Sodium Hydroxide / Lye), Breast  Milk

Additives:L-Sodium Lactate, Micas

Scent:Natural Essential Oils from Orange Sweet, Rosemary, Benzoin, Frankincense and so on. 

Manufacture date:4 Dec., 2012

分隔線-復古風-草莓  

Still use breast milk in this recipe, I can't tell you how much I love the breast milk soap. Yes,swirling soap again.

In order to be more friendly for sensitive skin, I use palm kernel oil replaced the cocount oil and lower the ratio in this soap. 

Evening Primrose contains rich Gamma Linolenic Acid (GLA) that helps restore elasticity to dry and rough skin. Also GLA (an essential fatty acid) is vital for maintaining normal skin function. It is said to be effective for the treatment of eczema and psoriasis. Evening Primrose Oil is so good for both internal and external uses. I had taken the soft gel supplement to cure PMS. It really worked at first but finally I changed my mind to Borage Oil which contains more GLA. haha

This recipe is designed for all skin especially for sensitive skin. Wish pwerful Evening Primrose Oil can replenish and restore sensitive skin conditions.

分隔線-復古風-草莓 

這一鍋皂,用了棕櫚核油取代椰子油,並降低比例,減少刺激性,畢竟這次走的是低調抗敏路線。

難得會用月見草油來入皂,早在n年前,我就曾服用過月見草油,那時候買的是膠囊,後來改用琉璃苣油,因為琉璃苣油的GLA比月見草油更高,對身體哪些好處,網路搜尋一下就有了~

前田京子的書上,把月見草油歸類在對皮膚有效用的油,花蓮姐跟娜娜媽的書上也都有提到這種油對肌膚的好處,因為這種油容易氧化,所以我平常是把油放冰箱儲存,萬一不小心氧化了,那就可惜了貴婦價位的月見草油...。我入皂的月見草油不是膠囊,是100%純油品~,不要誤會啊...

配方中的其他油品有棕櫚油、橄欖油、用迷迭香浸泡超過一年的甜杏仁油、用積雪草浸泡超過一年的芝麻油,以為我的愛將--乳油木果脂,這次用的是EP'S的精製乳油木~

這次依舊用母乳溶鹼,然後繼續練習渲染~

調了很多色,量杯差點不夠用,竹碳粉、色粉等等,東加一點、西加一點就能調出很多色彩囉~

因為分鍋的皂液不小心弄太多了,所以渲起來看不到底色,花色斑斕到我想取名叫做萬花筒 XD,但這名稱對我來說太俗氣....囧

好不容易做了這一鍋,結果拿到屋簷下吹冷風降溫,沒想到半夜下了一場雨,隔天又下了一整天溼冷的雨,幸好我的皂有安全防護沒有被淋到,我故意不把皂拿進屋內,所以這次剛好可以實驗濕度對皂化的影響...

渲染是門學問,雖然說亂渲會有不同的驚喜,但我還是心動想去上課啊....

勤儉持家的我,應該會寧願把錢省下來買精油或皂用油品....

技巧可以自學,但精油/油品無法自產  ← 顯示:自己安慰自己....XDD 

2013.4.11 補充:

洗完了一塊,這塊的起泡力還算不錯,用來洗臉非常舒服,有一陣子我特別喜歡用這塊皂洗臉,若再加上起泡網,綿密的泡泡會讓有非常有幸福感,在這早晚溫差大的春天,洗完臉不擦乳液也不會緊繃(我是油性敏感肌),精油香氣保存的不錯~,甚感欣慰 XD

arrow
arrow
    全站熱搜

    ciaobella 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()