soap # 42。。。 鴕鳥油母乳皂(Ostrich Oil Soap)。。。 

↓ 加入了前幾鍋剩下的皂球,還做了分層,但其實看不太出來..囧
   較深的部份是加了些許青黛粉,中間是原色,較淡的底色其實是綠茶粉浸泡油。 

soap #42    

Ingredients:
Coconut Oil, Shea Butter, Ostrich Oil, NaOH(Sodium Hydroxide / Lye), Breast  Milk

Additives:Indigo powder, colored balls from soap #39 and soap #41 

Scent:Fragrance Oil - Sandwood,Natural Essential Oils from Petitgraon, Cedarwood(Atlas、Himalayian), Rosemary, Patchouli, Litsea Cubeba

Manufacture date:29 August, 2012

幸運草

This is special designed for Winter. Before making this batch, I've used two bars with the original recipe from my friend. They really surprise me and I can't wait to make my own ones.

I modify the original recipe to meet the cold Winter for replacing the refined water with breast  milk and add more Shea Butter to soften the appearance. High ratio of Ostrich Oil and some Shea Butter will provide the excellent moisture for skin and so does the rich fat of human milk. Perfect match!

The scent is for wood smell, not that strong but will relax. 

The buttom layer is with the green powder infused Cocount Oil and it shows the darker than middle layer. The second layer is the original color with no dyeing. The upper layer is colored with Indigo powder and the blue Indigo powder finally turns into sage green in soap. Weird. 

 幸運草

這鍋的原始皂方,其實我已經洗過了2塊,第一次是跟皂友拿了一塊,後來我跟她說很好洗,她又送了我一塊,只用單純的水就能做出這種好洗的皂方,那我也要來試試,不過皂方我有更動一些比例,這樣會更適合冬天用~

整鍋皂只有單純的椰子油、鴕鳥油、乳油木果脂,用了母乳取代水。鴕鳥油比例超高,加上乳油木的潤膚效果,又用了3倍母乳,設定為冬天潤膚用的,所以,其實是很想取名叫做極潤  XDDD

這皂方經我親身體驗覺得好用才製作,所以我對它有信心,原本一次產出6塊皂,這次破例做了12塊,送禮自用兩相宜。

底層用綠茶粉浸泡椰子油製作,沒想到很不顯色,只有淡淡的顏色,中層就是很正常的色,上層加了青黛粉,明明青黛是藍色的,怎知加的量少,居然成了灰綠色,有點傻眼@@

分成3次製作,沒想到還是有點操之過急,因為整鍋皂液也是很快就T了,所以若是倒入皂液的速度太猛,線條就歪了,有的歪了,有的很直~ 中間的皂球是前幾鍋剩下的,丟進去當裝飾...

明明我都是極低溫打皂,但3層做完後,過了2~3小時,室溫下,居然整個開始果凍,矽膠模外圍好熱啊~,嚇得我趕緊開電風扇跟冷氣來降溫,不過最後我是直接丟在室外讓它過夜了....夜晚戶外其實蠻涼爽的...

這鍋皂加的香氛是亂亂調#3,味道已經完全融合在一起了,整體來說,淡淡的木調香氣,聞起來很舒服~

雖然這次皂體顏色有比較深,但其實很耐看喔,我也自己很喜歡這塊皂整體的感覺,很沉穩素雅....

蓋了皂章,增色不少,但我懶得再拍照了>_<

arrow
arrow
    全站熱搜

    ciaobella 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()